شماره تماس : 02122016608

 کامپوزیت ونیر شمال تهران

در دنیای دندانپزشکی روش‌های گوناگونی برای درمان و زیبایی دندان وجود دارد. از ارتودنسی و ایمپلنت گرفته تا لمینت و پروتز دندان. هر یک از این روش‌ها کاربردهای متفاوتی دارند و برای موارد متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این روش‌های متداول کامپوزیت ونیر است. در ادامه به معرفی این روش و بهترین مرکز کامپوزیت ونیر در شمال تهران منطقه زعفرانیه خواهیم پرداخت.

کامپوزیت ونیر چیست؟

ونیرهای کامپوزیت دندان، لایه های باریکی هستند که می‌ توانند برای پوشاندن عیوب دندان شما متناسب با مشکلات دندانی طراحی و ساخته شوند. مواد مورد استفاده در این روش زیبایی دندانپزشکی یک نوع رزین کامپوزیت منحصر به فرد است. علاوه بر استفاده در جراحی ‌های زیبایی دندان، در استراتژی ‌های مختلف دندانپزشکی ترمیمی از جمله پر کردن دندان نیز موثر هستند. به دلیل اینکه رزین رنگی شبیه به دندان طبیعی دارد، ظاهری یکپارچه را به دندان های شما می دهد و لبخندی خیره کننده را برای شما به ارمغان می آورد. از آنجایی که این روش درمانی بسیار راحت است و به عنوان یک روش درمانی تهاجمی دندان در نظر گرفته نمی شود، در اکثر مواقع، در طول انجام این فرایند زیبایی، فرد دیگر درد و ناراحتی زیادی را احساس نمی کند. حال که با کامپوزیت ونیر آشنا شده اید در این جا به  دلایلی که می توانید ونیرهای کامپوزیت نیاز داشته باشید اشاره کرده ایم؛

  • وجود لکه های دائمی روی دندان مربوط به استفاده از داروهای تتراسایکلین، رسوب فلوراید یا فلوروزیس دندانی یا اختلال آملوژنز ژنتیکی
  • وجود دندان آسیب دیده و فرسوده
  • مینای دندان با فرم غیرعادی
  • ناهماهنگی دندان های بالا و پایین
  • شکستگی تاج دندان و روکش بریج دندان

 

موانع استفاده از ونیرهای کامپوزیت به شرح زیر است:

  • دندان قروچه در شب
  • عدم توجه به بهداشت دهان و دندان
  • ساختار دندان غیر طبیعی
کامپوزیت در شمال تهران و زعفرانیه

انواع کامپوزیت ونیر

امروزه با استفاده از کامپوزیت ونیر دندان می توان یکی از بهترین راه حل ها را برای ایجاد لبخندی دوست داشتنی در افرا  انجام داد. در یک تعریف، می ‌توان بیان کرد که ونیرهای کامپوزیت دندان، مجموعه ‌ای از مواد اساسی هستند که در تلاش برای به دست آوردن استحکام بالا به دلیل دارا بودن مخلوطی از فیلر هستند. به عبارت دیگر، این ترکیب خمیر مانند ممکن تواند از طریق تشعشعات نور در طول موج خاصی سخت شود. پس از سفت شدن، از طریق تراش کاری، شکل مناسبی به آن می دهند تا مانند دندان‌ های طبیعی فرد عمل کنند. کامپوزیت ونیر در انواع مختلفی ارائه می شود که با توجه به تشخیص دندانپزشک و شرایط فرد مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به انواع این کامپوزیت های دندانی اشاره کرده ایم؛

 

  • Bulk Fills:؛ حداکثر وجه تمایز اساسی در بین این سبک از کامپوزیت ونیر با سایر دیگر کامپوزیت های دندانی عمق درمان آن می باشد. شفافیت بهبود یافته برای مواد کامپوزیتی اجازه می دهد تا لایه ای با ضخامت چهار میلی متر خشک شود. شفافیت نور پخت به عمق مواد نفوذ می کند. علاوه بر این، ارتقاء در مواد پرکننده حجیم عواقب قابل مقایسه ای را با کامپوزیت های چند لایه برای عرض سوراخ حاشیه ای و سازگاری عاج ایجاد کرده است.
  •  Fuebel: ویسکوزیته باعث افزایش سیالیت این کامپوزیت های دندانی می شود. معمولاً بسته بندی آنها داخل یک سرنگ با یک سوزن گیج کوچک است. در حالی که کامپوزیت های دندانی قابل جریان اولیه دارای مواد پرکننده کاهش یافته بودند تا خواص فیزیکی آن ها تسهیل شود، کامپوزیت های روان پس از سال 2010 مواد پرکننده بهتری دارند.
  • یونیورسال: این کامپوزیت ها از طریق لایه ها یا ویسکوزیته شان توصیف نمی شوند، اما از طریق کاربرد مورد نظر،  هدف کامپوزیت های جهانی قرار می گیرند.
  • روکش کامپوزیت IPS (ips) : ونیرهای IPS یک فناوری کاملاً جدید از ونیرهای کامپوزیت هستند که در آن ذرات سرامیکی به کامپوزیت وارد می ‌شوند. اضافه شدن این ذره های سرامیکی ونیر کامپوزیت را قوی ‌تر کرده و نسبت به ونیرهای معمولی مقاومت بیشتری در برابر لکه دارند. همچنین این ذرات سرامیکی به روکش کامپوزیت تاثیر درخشان  بخشیده اند و باعث شده اند که میزان مات بودن ونیرهای کامپوزیت معمولی کاهش یابد. طول عمر کامپوزیت ونیر معمولی سه تا پنج سال و طول عمر ونیرهای IPS تقریبا ۶ سال تعیین شده است. یکی از مزایا روکش کامپوزیت IPS این است که دیگر دندان را اصلاح نمی‌ کند و نسبت به Lumineers بسیار ارزان است. در روش ونیر کامپوزیت IPS، مانند هر روش زیبایی، عمل زیبایی روی هشت تا ده دندان از هر فک انجام می‌ شود.
  • ونیر کامپوزیت بدون تراشه : در کامپوزیت ونیر بدون تراشه، از مواد همرنگ دندان برای ترمیم استفاده می شود و این مواد در روی دندان قرار می گیرند و از طریق دندانپزشک فرم دهی می شوند. این روش درمانی و زیبایی بدون تراشیدن دندان صورت می گیرد و بیشتر برای زیبایی مینا، مرتب کردن، فرم مینا و رفع بی نظمی های کوچک، از بین بردن سلام بین دندان ها و زردی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه ونیر کامپوزیت تراش نخورده نسبت به لمینت سرامیکی کاهش می یابد و دلیل آن این است که قالب برای آماده شدن به لابراتوار ارسال نمی شود و فعالیت های لازمه در یک جلسه از طریق دندانپزشک در داخل مطب انجام می شود. در این روش که با مواد نانو تکنولوژی روکش های کامپوزیت انجام می شود، رنگ و فرمی دوست داشتنی به مینای دندان شما می بخشد.

 

تمایز بین کامپوزیت ونیر و روکش پرسلن

کامپوزیت ونیر می تواند در خود کلینیک دندانپزشکی در زعفرانیه ساخته شوند، با این حال ونیرهای پرسلن پس از روش قالب گیری و ارسال قالب ها به آزمایشگاه ساخته می شوند که به عبارتی طول درمان را به تعویق می اندازند. اگر ونیرها به دلایلی شکسته شوند، می توانند ترمیم و تعمیر شود، با این حال ونیر پرسلن نیاز به تعویض دارد. به طور کلی ونیر کامپوزیت نسبت به ونیر پرسلن هزینه کمتری دارد. از سوی دیگر این ونیر های دندانی برای نصب بر روی دندان نیاز به تراش کاری ندارند در صورتی که هنگام نصب کامپوزیت از نوع پرسلن ابتدا باید دندان فرم دهی و تراشکاری شود.  با وجود مواد ذکر شده می توان گفت که این نوع کامپوزیت ها هیچ گونه آسیبی به دندان وارد نمی کنند که ایم موضوع یک مزایا حیاتی به شمار می آید.

مراقبت های توصیه شده بعد از درمان کامپوزیت ونیر :

  • برای مراقبت بیشتر از کامپوزیت ونیر دندان هایتان به صورت مرتب و روزانه مسواک بزنید.
  • توجه داشته باشید که استفاده ازمسواک به تنهایی قادر به نظافت تمام فواصل بین دندانی نیست پس بهتر است از نخ دندان نیز استفاده کنید.
  • دقت داشته باشید که خوردن مواد غذایی سفت می تواند به دندان های کامپوزیت شده ، آسیب وارد کند و آن ها را دچار ساییدگی کند.
  • بعد از خوردن مواد غذایی رنگی مانند چای و قهوه و …  دندان های خود را مسواک کنید، زیرا کامپوزیت ها نیز خاصیت رنگ پذیری دارند و دچار تغییر رنگ می شوند .
کامپوزیت ونیر در زعفرانیه

 

کامپوزیت در شمال تهران

بسیاری از افراد به دنبال بهترین مرکز دندانپزشکی برای انجام انواع خدمات زیبایی مانند کامپوزیت دندان می باشند.  زیرا تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت نتیجه دارد. در شمال تهران مراکز مختلفی در این حوزه وجود دارد که ممکن  است افراد در هنگام انتخاب دچار سردرگمی شوند.  به طور کل می توان در هنگام  انتخاب کامپوزیت دندان در شمال تهران می‌توان نکاتی را در نظر گرفت تا  تصمیم و یا انتخابی درست داشت. این فاکتورها و نکات را می‌توان به موارد ذیل دسته بندی نمود:

  • دیدن نمونه کارها
  • جست و جو و تحقیق در اینترنت و یا شبکه‌های اجتماعی
  • استفاده از مواد با کیفیت
  • استفاده از به روزترین تکنولوژی های

توجه به نکات ذکر شده در هنگام انتخاب کامپوزیت در شمال تهران می تواند بسیار کمک کننده باشد. کلینیک زیبایی دکتر صادقی به عنوان یکی از بهترین کلینیک ها که در حوزه خدمات زیبایی دندانپزشکی فعالیت می کند،  توانسته است بیشترین میزان رضایت را از مراجعین گرامی داشته باشد. شما می توانید با تماس با این مجموعه اطلاعات لازم را در این رابطه کسب نمایید.

بهترین مرکز کامپوزیت ونیر در زعفرانیه 

در این روش ممکن است تمایلی به تراشیدن دندان وجود نداشته باشد. فقط در موارد منحصر به فرد، قسمت کوچکی از دندان تراشیده می شود. نصب این نوع روکش آسیبی به دندان وارد نمی کند. شکل و ظاهر آن کاملا طبیعی است و افراد به سختی متوجه تمایز آن ها با دندان های طبیعی می شوند. اگر به دلیل فشار زیاد دندان ها دچار لب پر شدن و یا ترک خوردگی شده اند این روش زیبایی بهترین گزینه است. استحکام کامپوزیت روکش دندان ونیر به حدی زیاد است که می تواند در برابر فشار ناشی از جویدن غذا مقاومت کند. مقاومت این نوع کامپوزیت 10 برابر نمونه های لمینت سرامیکی است‌.

بنابراین انتخاب یک دندانپزشکی خوب می‌تواند در انتخاب هر چه بهتر به شما کمک کند. دندانپزشکی دکتر صادقی به عنوان یک مرکز خدمات دندانپزشکی و کامپوزیت ونیر درزعفرانیه مفتخر است تا با استفاده از بهترین مواد و روش، لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

هزینه کامپوزیت ونیر در زعفرانیه

علت تمایز نرخ کامپوزیت دندانی بر عناصر مختلف متکی است. از نوع برند کامپوزیت گرفته تا دستمزد دندانپزشک، کیفیت مواد کامپوزیت، رنگ ونیر همگی بر هزینه کامپوزیت ونیر در زعفرانیه تأثیر گذار هستند. به طور کلی هزینه این درمان زیبایی نسبت به روش های دیگر مناسب است. در زیر به عوامل موثر بر هزینه ونیر های کامپوزیت دندانی اشاره کرده ایم؛

  • نوع مشکل

اگر به خاطر داشته باشید در برخی از پاراگراف های بالا دلایل نیاز کامپوزیت های دندانی را بیان کردیم که مثلاً تغییر رنگ، لکه ها، شکستگی ها و غیره تعدادی از مواردی هستند که در زیبایی لبخند شما تأثیر گذار هستند. بنابرین برای ارزیابی هزینه این روش زیبایی اول نوع مشکل بررسی می شود و با توجه به آن نرخ تعیین می گردد. به این ترتیب برای مشکلات جزئی و کمتر از جمله تغییر رنگ دندان از کامپوزیت بسیار کمتری استفاده می شود، بنابراین کارمزد کاهش می یابد. هرچه مشکل شدیدتر باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید.

  • تعداد دندان های مورد نظر برای کامپوزیت

هزینه ها معمولاً مطابق با هر واحد دندان محاسبه می شوند. به عنوان مثال، در حالی که قیمت کامپوزیت دندانی یک میلیون تومان اعلام شده است، برای پوشاندن هر دندان با کامپوزیت باید یک میلیون تومان هزینه کرد و هر چه تعداد دندان ها بیشتر شود باید مبلغ بیشتری بپردازید.

  • برند و کیفیت ونیر

احتمالاً حداکثر عنصر ضروری که مستقیما بر هزینه کامپوزیت دندان برای زیبایی مینا تأثیر می گذارد برند آن است. تولیدکنندگان زیادی در داخل بازار دندانپزشکی ایران وجود دارند که از کیفیت بالایی برخوردارند. اما معمولا تولید کنندگان آمریکایی و اروپایی هزینه های بیشتری دارند. به عنوان مثال، نرخ کامپوزیت مینای دندان آمریکایی Cosmadent می تواند بیش از سه میلیون مطابق با واحد دندان باشد. قیمت ونیرهای کره ای کامپوزیت نسبت به نمونه های مختلف بسیار کمتر است.

  • رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها در رنگ های منحصر به فرد ساخته می شوند. در واقع، آنها اساساً سفید هستند، اما به ترتیبی تیره تر می شوند. رنگ های سفیدتر قیمت بیشتری دارند و رنگ های تیره قیمت بسیار کمتری دارند. برای مثال هزینه کامپوزیت دندان جلویی که سفیدتر به نظر می رسد بیشتر از مینای دندان های پشتی و دندان های آسیاب کوچک است.

  • دستمزد دندانپزشک

دندانپزشکان متخصص ترمیمی و زیبایی برای ونیرهای کامپوزیت قیمت بیشتری دریافت می کنند، زیرا هزینه‌های حرفه و مهارت خود را دریافت می کنند چرا که درمان را به بهترین شکل پیش می برند.

  • منطقه جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی

شهر و منطقه ای که مطب دندانپزشک در آن قرار دارد، تأثیر زیادی در قیمت کامپوزیت ونیر دندانی دارد. به طور مثال هزینه این روش زیبایی در تهران نسبت به شهرهای مختلف بیشتر است. در تهران هزینه ها در مناطق خاص یکسان نیست و ظاهراً این تفاوت در هزینه ها به دلیل اجاره محل کار، مقدار مالیات یا حتی تجهیزات کلینیک است.

Home 9 خدمات 9 کامپوزیت در شمال تهران و زعفرانیه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]