شماره تماس : 02122016608

قیمت انواع برند ایمپلنت یکی از حداکثر سوالاتی است که انسان در مورد ایمپلنت دندان می پرسد. با بهبود تکنیک های مراقبت از دندان، بسیاری از افراد از کاشت دندان یا ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی نسبت به استراتژی هایی که از پروتز مصنوعی استفاده می کنند.

در این روش پایه های فولادی و پیچی، ریشه ضروری دندان ها را تامین می کنند. افرادی که به دلیل ضربه، پوسیدگی مینای دندان یا آسیب های دیگر، دندان خود را از دست داده اند، می توانند با این روش جذابیت خود را بازگردانند. اما یکی از درد سرها در این زمینه قیمت انواع برند ایمپلنت دندان است.
در این مطلب به هزینه ایمپلنت دندان می پردازیم و تفاوت قیمت هر برند ایمپلنت را توضیح می دهیم. بنابراین اگر تا کنون نسبت به ایمپلنت دندان، اقدام نکرده اید با ما همراه باشید تا اطلاعات مختصری راجب قیمت های مهم و جزئی ایمپلنت و نحوه کاهش هزینه ایمپلنت در اختیارتان قرار دهیم.

قیمت انواع برند ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست؟

هنگامی که دندان به دلیل هر نوع آسیب یا ضربه جای خود را از دست می دهد، دندان مصنوعی برای بازیابی شکوه استفاده شود. در گذشته از راهکارهایی مانند دندان مصنوعی و بریج استفاده می شد. اما این روش ها محدودیت های زیادی دارند. با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت خدمات دندانپزشکی، ایمپلنت های دندانی رونق گرفت. در این روش پایه های فولادی و پیچی جایگزین ریشه دندان می شوند.

وجود ایمپلنت دندان طولانی است و با توجه به صحت مزایا فراوان و میزان موفقیت آن، یکی از روش های دائمی به حساب می آید. روکش ایمپلنت دندان با دندان طبیعی شما ثابت می شود و از طریق یک پایه محکم روی لثه قرار می گیرد. با ایمپلنت های دندانی، به روشی مشابه با داشتن ظاهری خارق العاده، می توان گفتار را نیز بهبود بخشید. پروتزهای قدیمی داخل دهان صحبت کردن را سخت می کردند اما در روش کاشت دندان هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

مواد به کار رفته در ساختار ایمپلنت آلیاژ تیتانیوم است و دارای سیستم ساخت کاملاً هوشمندانه ای است که میزان تیتانیوم بیشتر باشد، ایمپلنت با استحکام بالاتر ساخته می شود. در نهایت قیمت انواع برند ایمپلنت دندان با توجه به نوع ساختار آن تعیین می شود. در دنیا با گسترش ایمپلنت کشور های زيادي نسبت به‌ ساخت ایمپلنت اقدام کردند که این‌ کشور ها عبارتند از: آمریکا، سوئیس، آلمان، ایتالیا، فرانسه و کره جنوبی و…

قیمت انواع برند ایمپلنت

عوامل موثر بر قیمت انواع برند ایمپلنت

هزینه ایمپلنت های دندانی باید بسیار متغیر باشد. عوامل مختلفی شامل مکان کلینیک دندانپزشکی، محدوده ایمپلنت ها و محل مطلوب برای کاشت در قیمت انواع برند ایمپلنت دندان تاثیر دارند. در ادامه، طیف وسیعی از مهم ترین عناصر موثر بر قیمت انواع برند ایمپلنت دندان را بررسی می کنیم؛

_ مواد مورد استفاده در ایمپلنت‌ های دندانی: معمولاً در ایمپلنت ‌های دندانی، پایه آن محصول تیتانیوم است و روکش از سرامیک ساخته می ‌شود. یک پیچ کوچک این قطعات را به هم متصل می کند. تیتانیوم زیست سازگار است و با استخوان فک پیوند می زند. اما در صورت حساسیت به تیتانیوم از سرامیک استفاده می شود که باعث افزایش سرعت می شود.

_ تعداد ایمپلنت: بدون شک هر چه حجم کمبود مینای دندان بیشتر باشد، قیمت ایمپلنت دندان بیشتر است. به همین دلیل، انسان هایی که همه یا بیشتر دندان های خود را ز دست داده اند، معمولاً از ایمپلنت کامل استفاده می کنند، که بدون شک هزینه آن بیشتر است.

_ پیوند استخوان: اگر دندان فاقد مینای دندان را با مینای مصنوعی به مدت بیش از یک سال اصلاح نکرده باشید، استخوان در آن محله تحلیل می ‌رود. زیرا بار دندان ها باعث تقویت استخوان های فک می شود. در این شرایط، قیمت پیوند استخوان نیز به قیمت انواع برند ایمپلنت دندان اضافه می شود.

_ سلامت دهان و دندان: اگر به عفونت ‌های دریافتی مبتلا شده‌اید که شامل بیماری لثه، عفونت فک یا آبسه می‌ شود، استراتژی درمان می ‌تواند یک کار پیچیده باشد. این عفونت ها می توانند باعث شکستن ایمپلنت ها شوند و در نتیجه قیمت ایمپلنت دندان افزایش یابد.

قیمت انواع برند ایمپلنت

هزینه معروف ترین انواع برند ایمپلنت

همان طور که گفته شد؛ ایمپلنت ها توسط تولید کنندگان گسترده ای در جهان ارائه می شوند، که هر یک از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و قیمت انواع برند ایمپلنت با توجه به قابلیت هایشان تعیین می شود. در زیر نرخ برند های ایمپلنت مطرح دنیا به صورت تقریبی بیان شده است؛

• نرخ ایمپلنت کره ای

انواع بی نظیری از ایمپلنت های کره ای وجود دارد. برخی از تولید کنندگان قیمت مناسبی دارند و برخی دیگر از ایمپلنت های گران قیمت با قابلیت های بیشتر ارائه می کنند، که قیمت آن ها از ۲۰۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان متغیر است.

• هزینه ایمپلنت آمریکایی

برند ایمپلنت آمریکایی که اغلب در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، برند زیمر است. این برند یکی از ایمپلنت های با کیفیت است. نرخ آن از 12000000 تومان تا 16000000 تومان متغیر است.

• هزینه ایمپلنت آلمانی

ایمپلنت های آلمانی نسبت به ایمپلنت های کره ای و ایرانی قیمت بالایی دارند. نرخ هر واحد ایمپلنت دندان با برند آلمانی icx 8.000.000 تومان می باشد. برند آلمانی جنرال یکی از ایمپلنت های قابل توجه است و هزینه 10.000.000 تومان می باشد.

• نرخ ایمپلنت ایرانی

اگر به دنبال ایمپلنت های ارزان قیمت هستید، تولید کنندگان ایرانی بسیاری از ایمپلنت ‌ها را با قیمت ارزان ‌تر ارائه می دهند. اگر قیمت انواع برند ایمپلنت دندان برای شما یک دردسر اجتناب ناپذیر است و زیبایی دندان خود را ترمیم کنید، ایمپلنت های ایرانی گزینه فوق العاده ای هستند. قیمت ایمپلنت ایرانی ۴۵۰۰۰۰۰ تومان تعیین شده است. برند MIB با قیمت بالا و کارمزد 7000000 تومان می باشد.

• نرخ ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت های سوئیسی در بیشترین کلینیک های دندانپزشکی استفاده می شوند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. نرخ ایمپلنت سوئیسی از 9000000 تا 14800000 با توجه به‌ نوع برند متغیر است.

• نرخ ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال یک استراتژی معاصر کاشت ایمپلنت دندان است که با استفاده از مدل های کامپیوتری سه بعدی، شرایط دهان و فک بیمار با احتیاط بررسی می شود و ایمپلنت با حداقل آسیب به بافت دهان و استخوان فک کاشته می شود و مدت زمان ترمیم آن کوتاه تر است. قیمت انواع برند ایمپلنت دیجیتال به دلیل استفاده از تکنولوژی درجه یک نسبت به ایمپلنت های قیمت بسیار بالایی دارد.

• نرخ ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر در داخل آمریکا ساخته می شود. این برند یکی از تولید کنندگان درجه یک است. اگر هزینه ایمپلنت های دندانی رای شما اهمیت چندانی ندارد و به دنبال برند های عالی هستید، ایمپلنت های زیمر یک گزینه فوق العاده هستند. قیمت ایمپلنت زیمر 12,000,000 تومان با احتساب روکش آن 15.000.000 تا 16.000.000 تومان تعیین شده است.

• نرخ ایمپلنت نئودنت

ایمپلنت نئودنت در سوئیس و برزیل ساخته می شود. این برند یکی از برترین تولیدکنندگان ایمپلنت محسوب می شود و قیمت آن بسیار بالاست. برای هر واحد مینا حدود 7000000 تومان 10.000.000 تومان باید هزینه شود.

• هزینه ایمپلنت spi

Spi یکی از قدیمی ترین برند ایمپلنت های سوئیسی است. قیمت آن 8,500,000 تعیین شده است و با توجه به شرایط فرد تغییر می کند.

• هزینه ایمپلنت استروهمن

ایمپلنت Strohmann یکی از تولید کنندگان سوئیسی است. این برند دارای انواع خاصی می باشد که هر کدام دارای هزینه خاصی هستند. هزینه ایمپلنت برند استرومن تیتانیوم 9.500.000 تومان و ایمپلنت استرومن نئودنت 10.000.000 تومان می باشد. این هزینه با احتساب روکش محاسبه می شود. استرومن اکتیو ساخت جدید این برند است. کارمزد آن بر اساس هر واحد دندان 15.000.000 تومان تعیین شده است.

• نرخ ایمپلنت کره ای مگاژن

ایمپلنت کره ای Manage یکی از برند های بزرگ است و در اکثر کلینیک های استفاده می شود. قیمت ایمپلنت دندان ۷۸۰۰۰۰۰ تومان تعیین شده است.

• نرخ ایمپلنت فوری

ایمپلنت های یک روزه فوری انجام می شود و به همین دلیل بسیاری از انسان ها به این روش کاشت دندان توجه دارند. قیمت این روش ایمپلنت بیشتر است. اگر برای ایمپلنت فوری از شرکت سوئیسی استرومن نئودنت با پوشش زیرکونیا استفاده شود، قیمت آن باید 12000000 تومان در معمولی می باشد. برند استرومن اکتیو نرخ بیشتری دارد و برای هر واحد دندان حدود 16800000 تومان هزینه دارد.

قیمت انواع برند ایمپلنت

روش کاهش هزینه ایمپلنت دندان

برای کاهش قیمت انواع برند ایمپلنت می توانید به سراغ برند هایی که قیمت مناسب تر یا ارزانی دارند بروید. برند های ایرانی و چند برند کره ای بسیار ارزان قیمت موجود در بازار هستند. سعی کنید از دندانپزشکان در مورد قیمت ایمپلنت دندان سوال کنید. هر دندانپزشکی با توجه به وضعیت دهان و دندان و نرخ کلینیک خود بهترین برند ایمپلنت را به شما با توجه به بودجه مورد نظر ارائه می کند‌ البته اگر هزینه های جانبی ایمپلنت های دندانی شامل کشیدن دندان، جراحی لثه و جراحی استخوان را ندارید، قیمت ایمپلنت شما کاهش می یابد.

همچنین برخی از کلینیک ها بیمه را زیر پوشش خود قرار داده اند و شما با داشتن طرح بیمه می توانید مقداری از هزینه های ایمپلنت دندان را کاهش دهید. برخی از دندانپزشکان از کاهش نرخ و عبارات هزینه اقساط برای مشتریان غافل نمی شوند، بنابراین با پزشک خود در مورد نرخ و هزینه ایمپلنت دندان صحبت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]