لیفت لثه و لبخند لثه ای

آیا می دانید لبخند لثه ای چیست. لبخند لثه ای به حالتی گفته می شود که وقتی شخص لبخند می زند، لثه های او هم دیده می شود. برای رفع این مشکل باید درمانی تحت عنوان لیفت لثه انجام گیرد. این درمان برای اصلاح طرح لبخند فرد می باشد و طی آن بخشی از بافت لثه برداشته می شود. برخی از افراد زمانیکه لبخند میزنند لثه هایشان خیلی دیده می شود و در اصطلاح لبخند لثه ای دارند. لیفت لثه در واقع برداشتن بافت لثه است. این درمان برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. برای گرفتن بهترین نتیجه از لیفت لثه مراقبت های بعد از لیفت لثه از دیدگاه دکتر الهه صادقی ایمپلنتولوژیست در زعفرانیه تهران را جدی بگیرید.

لیفت لثه چیست؟

این درمان در منابع مختلف به اسامی گوناگونی معرفی می شود. اسامی ای همچون کانتوریگ لثه، ژنژیوپلاست و یا جنجیوپلاستی در این منابع مشاهده می گردد. همانگونه که در بالا اشاره نمودیم این درمان، یکی از درمانهای دندانپزشکی  زیبایی می باشد. به طور کلی این درمان برای اصلاح شکل، ابعاد لثه در سایزهای مختلف و همچنین زیباسازی لبخند انجام می گردد. علاوه بر این، درمان لیفت لثه برای جلوگیری از پیشرفت انواع بیماری های لثه انجام می پذیرد.

لیفت لثه چگونه است ؟

این درمان جز جراحی های دندانپزشکی محسوب می گردد. این جراحی با بی حسی موضعی انجام می پذیرد. این درمان بصورت سرپایی، در عرض نیم ساعت تا یک و نیم ساعت انجام می گردد. در صورتی که مراقبتهای بعد از درمان به دقت انجام پذیرد این درمان عوارض چندانی نخواهد داشت. معمولا در مطب و یا کلینیک انجام می پذیرد. مراحل انجام این درمان به شرح زیر می باشد.

• در ابتدا لثه با بی حسی موضعی توسط دندانپزشک یا جراح لثه بی حس می شود.
  • دندانپزشک جراح بااستفاده از لیزر یا چاقوی جراحی بافت اضافی لثه را برمی دارد. با این کار، خط لثه صاف و همتراز می گردد.
  • در نهایت برای جلوگیری از خونریزی و یا نگه داشتن بافتها در جای خود، ممکن است بخیه بزند.

کل فرآیند لیفت لثه در یک جلسه تمام می شود.

پس از لیفت لثه چقدر طول می کشد تا لثه خوب شود؟

دوره نقاهت و مدت زمان بهبودی این درمان بسیار کوتاه می باشد. معمولا فقط چند روز نیاز دارد تا لثه های جراحی شده به طور کامل بهبود یابد. بطور نرمال بعد از عمل جراحی لثه، کمی احساس درد خواهید داشت. تا چند روز این درد طول می کشد.

مراقبت های بعد از لیفت لثه

برای کاهش درد لثه وهمچنین برای دریافت بهترین نتیجه از درمان حتما به مراقبت های توصیه شده برای بعد از درمان توجه نمایید. مهمترین این مراقبتها عبارتند از:

درد پس از لیفت لثه

معمولا بعد از جراحی کمی درد خواهید داشت. این درد به حدی است که می توان از مسکن برای رفع مشکل استفاده نمود. البته نمی توانید از هر مسکنی استفاده نمایید. مثلا نمس توانید از مسکن آسپرین استفاده نمایید. زیرا که آسپرین خون را رقیق می نماید.

تمیز نگه داشتن لثه

پس از جراحی، باید لثه و محل درمان مرتبا تمیز گردد. این محیط به شدت مستعد آسیب و عفونت می باشد. برای این منظور مرتبا آب نمک قرقره نمایید. برای گرفتن نتیجه بهتراز محلول آب نمک به صورت دهانشویه استفاده نمایید.

بهداشت دهان پس از بالابردن لثه

علاوه بر شست و شوی دهان با آب نمک حتما از سایر موارد مورد نیاز برای بهداشت دهان و دندان هم استفاده نمایید. مواردی همچون مسواک، نخ دندان و در صورت صلاحدید جراح دهانشویه های طبی.